Objektif
info bahagian
- Bahagian Regulasi Pasaran
- Bahagian Pasaran Antarabangsa
- Bahagian Kejuruteraan
- Bahagian Kewangan
- Bahagian Padanan Bekalan
- Bahagian Galakan Pasaran & Kepenggunaan
- Bahagian Pemodenan Pasaran
- Bahagian Dasar & Perancangan Strategik
- Bahagian Pasaran Produk Proses
- Bahagian Pemasaran Segar & Intervensi
- Bahagian Pengurusan Sumber Manusia
- Bahagian Audit Dalam
- Bahagian Institusi Pasaran
- Bahagian Pentadbiran
- Bahagian Maklumat Pasaran
- Bahagian Perkhidmatan Digital
- Bahagian Keusahawanan Pemasar
- Unit Integriti
- Cawangan Korporat & Advokasi
- FAMACORP
- Unit Undang-Undang
Navigation
Bahagian Dasar & Perancangan Strategik
OBJEKTIF
- Menetapkan dan menilai dasar/strategi/program yang menyokong dasar, polisi dan pelan nasional kerajaan serta memenuhi hasrat Lembaga.
- Merancang dan menyelaras keperluan peruntukan pembangunan berdasarkan keperluan agensi bagi memastikan pengurusan berkesan peruntukan dan prestasi FAMA.
- Mengurus dengan berkesan maklum balas/input/kertas-kertas kerja kepada KPKM dan agensi pusat.
- Memastikan perancangan program/projek FAMA dilaksanakan dengan cekap, berkesan dan mencapai objektif serta KPI yang ditetapkan.
- Menilai keberkesanan program/projek FAMA kepada golongan sasar.
Last Update:
Aplikasi Jumlah Pelawat ini hanya dipaparkan untuk Pengurus Laman bagi tujuan mengubah configurasi.