Latar Belakang
Navigation Menu
- Regulatory Division
- Engineering Division
- Finance Division
- Contract Marketing Division
- Market Promotion Division
- Digital Marketing Division
- Strategic Planning Division
- Food Industry Marketing Division
- Bahagian Pemasaran Segar
- Human Resource Management Division
- Bahagian Audit Dalam
- Bahagian Pembangunan Institusi Pemasaran
- Bahagian Pentadbiran
- Bahagian Maklumat Pasaran
- Bahagian Teknologi Maklumat
- Bahagian Pembangunan Modal Insan
- Unit Integriti
- Bahagian Pengurusan Fasiliti
- Cawangan Komunikasi Korporat
- FAMACORP
- Unit Undang-Undang
Navigation
Page kemaskini
** Halaman ini dalam proses pengemaskinian. Harap maklum.
Navigation Menu
LATAR BELAKANG Bahagian Maklumat Pasaran bertanggungjawab dalam menyelaras dan menyedia maklumat harga komoditi-komoditi pertanian terpilih di seluruh Malaysia, merangkumi harga di peringkat ladang, borong dan runcit. Selain itu, Bahagian Maklumat Pasaran turut membuat pemantauan pengeluaran hasil-hasil pertanian khususnya pengeluaran buah buahan bermusim. Beberapa kajian bekalan dan pasaran juga dilakukan diperingkat lapangan bagi memastikan data yang diterima adalah data primer. Selain itu, penerimaan data-data sekunder yang diperoleh daripada agensi/sumber luar turut dijadikan sebagai bahan rujukan bagi tujuan penganalisaan sebelum diterjemahkan kepada bentuk laporan-laporan yang berkaitan. |
Last Update:
Aplikasi Jumlah Pelawat ini hanya dipaparkan untuk Pengurus Laman bagi tujuan mengubah configurasi.