Fungsi Bahagian
Navigation Menu
- Regulatory Division
- Engineering Division
- Finance Division
- Contract Marketing Division
- Market Promotion Division
- Digital Marketing Division
- Strategic Planning Division
- Food Industry Marketing Division
- Bahagian Pemasaran Segar
- Human Resource Management Division
- Bahagian Audit Dalam
- Bahagian Pembangunan Institusi Pemasaran
- Bahagian Pentadbiran
- Bahagian Maklumat Pasaran
- Bahagian Teknologi Maklumat
- Bahagian Pembangunan Modal Insan
- Unit Integriti
- Bahagian Pengurusan Fasiliti
- Cawangan Komunikasi Korporat
- FAMACORP
- Unit Undang-Undang
Navigation
Navigation Menu
FUNGSI BAHAGIAN |
- Mengutip maklumat harga dan situasi bekalan hasil pertanian terpilih di peringkat Ladang, Borong dan Runcit
- Menganalisis harga hasil pertanian terpilih di Malaysia untuk mengetahui perubahan serta faktor dan punca yang mempengaruhi perubahan
- Mengumpul maklumat pengeluaran buah-buahan bermusim terpilih di Kawasan pengeluaran utama
- Menjalankan penyelidikan/ kajian bekalan dan pasaran bagi agromakanan terpilih
- Menghasilkan Pemetaan Kawasan (GIS) bagi projek infrastruktur FAMA serta kawasan pengeluaran dan pemasaran hasil pertanian
- Menganalisis dan membuat peramalan situasi pasaran bagi hasil hasil pertanian
- Menyediakan laporan maklumat pasaran di semua peringkat pasaran
- Mengumpul maklumat sekunder berkaitan sektor agromakanan
- Menerbitkan bahan bacaan dan rujukan berkaitan maklumat pasaran
- Menyebarkan maklumat pasaran menerusi saluran terkini dan Pusat Ilmu
- Menghasilkan perkhidmatan dan produk yang lebih berinovasi bagi kegunaan usahawan tani
Last Update:
Aplikasi Jumlah Pelawat ini hanya dipaparkan untuk Pengurus Laman bagi tujuan mengubah configurasi.