Objektif
info bahagian
- Bahagian Regulasi Pasaran
 - Bahagian Pasaran Antarabangsa
 - Bahagian Kejuruteraan
 - Bahagian Kewangan
 - Bahagian Padanan Bekalan
 - Bahagian Galakan Pasaran & Kepenggunaan
 - Bahagian Pemodenan Pasaran
 - Bahagian Dasar & Perancangan Strategik
 - Bahagian Pasaran Produk Proses
 - Bahagian Pemasaran Segar & Intervensi
 - Bahagian Pengurusan Sumber Manusia
 - Bahagian Audit Dalam
 - Bahagian Institusi Pasaran
 - Bahagian Pentadbiran
 - Bahagian Maklumat Pasaran
 - Bahagian Perkhidmatan Digital
 - Bahagian Keusahawanan Pemasar
 - Unit Integriti
 - Cawangan Korporat & Advokasi
 - FAMACORP
 - Unit Undang-Undang
 
Navigation
Bahagian Dasar & Perancangan Strategik
OBJEKTIF
- Menetapkan dan menilai dasar/strategi/program yang menyokong dasar, polisi dan pelan nasional kerajaan serta memenuhi hasrat Lembaga.
 - Merancang dan menyelaras keperluan peruntukan pembangunan berdasarkan keperluan agensi bagi memastikan pengurusan berkesan peruntukan dan prestasi FAMA.
 - Mengurus dengan berkesan maklum balas/input/kertas-kertas kerja kepada KPKM dan agensi pusat.
 - Memastikan perancangan program/projek FAMA dilaksanakan dengan cekap, berkesan dan mencapai objektif serta KPI yang ditetapkan.
 - Menilai keberkesanan program/projek FAMA kepada golongan sasar.
 
Last Update: 
   Aplikasi Jumlah Pelawat ini hanya dipaparkan untuk Pengurus Laman bagi tujuan mengubah configurasi.