Objektif
info bahagian
- Bahagian Regulasi Pasaran
- Bahagian Pasaran Antarabangsa
- Bahagian Kejuruteraan
- Bahagian Kewangan
- Bahagian Padanan Bekalan
- Bahagian Galakan Pasaran & Kepenggunaan
- Bahagian Pemodenan Pasaran
- Bahagian Dasar & Perancangan Strategik
- Bahagian Pasaran Produk Proses
- Bahagian Pemasaran Segar & Intervensi
- Bahagian Pengurusan Sumber Manusia
- Bahagian Audit Dalam
- Bahagian Institusi Pasaran
- Bahagian Pentadbiran
- Bahagian Maklumat Pasaran
- Bahagian Perkhidmatan Digital
- Bahagian Keusahawanan Pemasar
- Unit Integriti
- Cawangan Korporat & Advokasi
- FAMACORP
- Unit Undang-Undang
Navigation
Bahagian Galakan Pasaran & Kepenggunaan
-
Meningkatkan penggunaan per kapita penggunaan Agro Makanan di pasaran domestik dan antarabangsa melalui penyertaan dalam pameran perdagangan/pengguna /ekspo/karnival/pesta
-
Menyediakan luang pasaran kepada usahawan yang dianjurkan oleh FAMA seperti Empayar Makanan di MAHA, HPPNK, FAMAfest, Pesta Orkid, Flora dan Herba dan lain-lain
-
Meningkatkan pendedahan produk (product exposure) usahawan kepada pasaran domestik dan pasaran antarabangsa melalui aktiviti dan program promosi yang dijalankan oleh FAMA
-
Meningkatkan kesediaan (readiness) usahawan agro-makanan dalam mengeksport produk
-
Memberi kesedaran untuk meningkatkan minat dan penggunaan produk agromakanan melalui kempen yang dijalankan seperti Kempen Lebihkan Makan Buah-buahan Tempatan, Kempen Lebihkan Makan Cili Tempatan,dll
-
Membina jaringan urusniaga dengan mengaturkan dan menyelaraskan program pemadanan dan pengaturan perniagaan bagi usahawan yang berpotensi