Objektif
Navigation Menu
- Bahagian Regulatori
- Bahagian Kejuruteraan
- Bahagian Kewangan
- Bahagian Pembangunan Kontrak Pemasaran
- Bahagian Galakan Pasaran
- Bahagian Pemasaran Digital
- Bahagian Perancangan Strategik
- Bahagian Industri Makanan dan Asas Tani
- Bahagian Pemasaran Segar
- Bahagian Pengurusan Sumber Manusia
- Bahagian Audit Dalam
- Bahagian Pembangunan Institusi Pemasaran
- Bahagian Pentadbiran
- Bahagian Maklumat Pasaran
- Bahagian Teknologi Maklumat
- Bahagian Pembangunan Modal Insan
- Unit Integriti
- Bahagian Pengurusan Fasiliti
- Cawangan Komunikasi Korporat
- FAMACORP
- Unit Undang-Undang
Navigation
bahagian pembangunan kontrak pemasaran
OBJEKTIF
• Menghubungkan peserta projek pengeluaran dengan pasaran bagi memastikan hasil pengeluaran peserta program dapat dipasarkan.
• Melancarkan pencapaian objektif utama Kontrak Pemasaran / Ladang Kontrak FAMA / MAFI iaitu dalam menjamin hasil pengeluaran peserta program dapat dipasarkan secara berjadual / berterusan; 3. Objektif Pembangunan Infra, Pensijilan i. Objektif Pembangunan Pusat Pengumpulan Ladang (PPL) • Sebagai pusat pengumpulan dan pemasaran setempat hasil-hasil pertanian. ii. Objektif Pensijilan Good Manufacturing Practices (GMP) • Menyediakan peralatan yang bersesuaian bagi fasiliti pemasaran yang bertaraf GMP untuk pemprosesan buah – buahan tempatan terpilih; 4. Objektif Pembangunan Luang Pasaran (Jualan Agro Madani) • Meningkatkan “accessibility “dan “availability” bagi memudahkan pengguna mendapatkan bekalan produk produk segar pada kadar harga yang munasabah dan berpatutan “affordability “;
|